Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στρατιωτικών στις 29/11 με αιχμή τις δηλώσεις Δένδια
Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι 13 φορείς εκπροσώπησης εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, οι οποίες χαρακτηρίζονται από τους εκπροσώπους του προσωπικού ως «προσβλητικές» και «απαξιωτικές». Στο επίκεντρο βρίσκονται τόσο η δημόσια τοποθέτησή του για «βαθμούς χωρίς νόημα» στους υπαξιωματικούς όσο και οι αναφορές περί έλλειψης «εθνικής αποστολής» σε όσους παραιτούνται.
Οι φορείς προαναγγέλλουν νέα πανελλαδική–πανστρατιωτική συγκέντρωση διαμαρτυρίας το Σάββατο 29 Νοεμβρίου, με βασικό αίτημα την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου.
Έντονη αντίδραση στα σχόλια του υπουργού
Στις συνεδριάσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 13 και 18 Νοεμβρίου στα γραφεία του Συλλόγου Αποφοίτων ΣΤΥΑ, οι εκπρόσωποι των στρατιωτικών εξέφρασαν ομόφωνα την αντίθεσή τους στους χαρακτηρισμούς του υπουργού. Υπογραμμίζουν ότι οι δηλώσεις αυτές «στοχοποιούν αδικαιολόγητα το στρατιωτικό προσωπικό» και «υπονομεύουν τη συνοχή και το ηθικό» των Ενόπλων Δυνάμεων.
Παράλληλα, επισημαίνουν την «απουσία αντίδρασης» από τη στρατιωτική ηγεσία, τονίζοντας ότι η Πολιτεία οφείλει να διερευνήσει τα πραγματικά αίτια της αυξημένης αποχώρησης στελεχών, ιδίως των νεότερων, και όχι να αποδίδει ευθύνες χωρίς τεκμηρίωση.
Οι αποφάσεις των 13 φορέων
Μετά την αποτίμηση της κατάστασης, οι φορείς κατέληξαν σε τέσσερα βασικά σημεία:
- Συνέχιση των δυναμικών διεκδικήσεων για την πλήρη ικανοποίηση των αιτημάτων, όπως αυτά έχουν κατατεθεί από τις 11 Οκτωβρίου.
- Επιμονή στον αγώνα ενάντια στον “σταδιοδρομικό μεσαίωνα”, όπως τον χαρακτηρίζουν.
- Διατήρηση ενότητας με στόχο την υπεράσπιση της αξιοπρέπειας, των δικαιωμάτων και του κύρους των στελεχών.
- Προκήρυξη νέας πανελλαδικής–πανστρατιωτικής συγκέντρωσης στις 29 Νοεμβρίου 2025, στις 15:00, στα Προπύλαια, με πορεία προς τη Βουλή.
Τα κεντρικά συνθήματα της κινητοποίησης θα είναι:
«Όχι στη διάλυση των Ενόπλων Δυνάμεων»
«Όχι στο Σώμα Υπαξιωματικών»
Κάλεσμα σε συμμετοχή
Οι φορείς απευθύνουν δημόσιο κάλεσμα σε όλα τα στελέχη, εν ενεργεία και εν αποστρατεία, καθώς και στις οικογένειές τους και στους πολίτες που αναγνωρίζουν τη σημασία των Ενόπλων Δυνάμεων. Υπογραμμίζουν ότι η συμμετοχή στη συγκέντρωση στέλνει «σαφές και ισχυρό μήνυμα» προς το Κοινοβούλιο και όσους «αγνοούν τις ανησυχίες του προσωπικού».
Παράλληλα, καλούν τις πρωτοβάθμιες ενώσεις και τους συλλόγους να ενημερώσουν τα μέλη τους και να στηρίξουν ενεργά την παρουσία στη συγκέντρωση, χωρίς «κατευθυντήριες οδηγίες». Τονίζουν ότι οι συνέπειες του πολυνομοσχεδίου αφορούν το σύνολο του προσωπικού, ανεξαρτήτως προέλευσης.
«Η εθνική άμυνα δεν νοείται με απαξιωμένους στρατιωτικούς»
Οι φορείς υπενθυμίζουν ότι η ενίσχυση της Εθνικής Άμυνας δεν μπορεί να περιορίζεται στην απόκτηση νέων οπλικών συστημάτων χωρίς αντίστοιχη μέριμνα για το ανθρώπινο δυναμικό. «Εθνική άμυνα με απαξιωμένους στρατιωτικούς δεν νοείται», αναφέρουν χαρακτηριστικά.



0 Σχόλια